به وبلاگ شهر من خوش آمدید

شهرمن

نمایش تصاویری از شهرستان شازند و ...

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

google+

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 1000
بازدید کل : 34499
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 90
تعداد آنلاین : 1

شهرمن


شكي كه انسان را عوض كرد!؟

در فولكلور آلمان ، قصه اي هست كه این چنین بیان می شود :

مردي صبح از خواب بيدار شد و ديد تبرش ناپديد شده . شك كرد كه همسايه اش آن را دزديده باشد ، براي همين ، تمام روز او را زير نظر گرفت.

متوجه شد كه همسايه اش در دزدي مهارت دارد ، مثل يك دزد راه مي رود ، مثل دزدي كه مي خواهد چيزي را پنهان كند ، پچ پچ مي كند ،آن قدر از شكش مطمئن شد كه تصميم گرفت به خانه برگردد ، لباسش را عوض كند ، نزد قاضي برود و شكايت كند .

اما همين كه وارد خانه شد ، تبرش را پيدا كرد . زنش آن را جابه جا كرده بود. مرد از خانه بيرون رفت و دوباره همسايه اش را زير نظر گرفت و دريافت كه او مثل يك آدم شريف راه مي رود ، حرف مي زند ، و رفتار مي كند .

نويسنده: همشهری تاريخ: 5 / 11 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

پزشکی سلامت

نوشابه‌هاي انرژي‌زا بي‌اثر هستند؟

نوشابه‌هاي انرژي‌زا سرشار از كافئين نه تنها تاثير مثبتي بر بدن انسان نمي‌گذارند بلكه عوارض پزشكي فراواني نيز همراه دارند.به گزارش روزنامه لس‌آنجلس تايمز، شركت‌هاي توليد نوشابه انرژي‌زا در واكنش به انتقادات فراواني كه به محصولات‌شان مي‌شود، اعلام كردند ميزان كافئين اين‌گونه نوشابه‌ها تقريبا با يك فنجان قهوه‌اي كه نوجوانان مي‌نوشند برابراست. دكتر ايتسون ليپ‌شولت، متخصص اطفال در مدرسه پزشكي دانشگاه ميامي و همكارانش اطلاعات 121 گزارش رسانه‌اي درباره نوشابه‌هاي انرژي‌زا را بررسي كردند. آنها پي بردند اين‌گونه نوشابه‌ها حاوي 70 تا 80 ميلي‌گرم كافئين،‌نوعي گياه به نام گارانا، تائورين – نوعي اسيد آمينه – ويتامين و افزودني‌هاي شيرين‌كننده هستند.دكتر ليپ شولت گفت: «بررسي‌ها نشان داده به رغم استفاده 30 تا 50 درصد نوجوانان و جوانان از نوشابه‌هاي انرژي‌زا هيچ نشانه‌اي از كاهش وزن، افزايش انرژي و بنيه و بهبود عملكرد ذهني بدني در آنها ديده نشده است. او افزود: كودكان و نوجوانان مبتلا به بيماري‌هاي قلبي، كليوي، كبد، حملات صرع، ديابت و ترشح بيش از حد غده تيروييد كه نوشابه انرژي‌زا مصرف مي‌كنند بيشتر در معرض خطر آسيب‌هاي جسمي قرار دارند. به همين دليل پزشكان اطفال و والدين بايد كودكان و نوجوانان را از نوشيدن اين نوشابه‌ها برحذر دارند.اما مائورين استورلي از انجمن توليدكنندگان نوشابه آمريكا گفت: اين‌گونه تحقيقات چيزي جز اطلاعات گمراه‌كننده درباره نوشابه‌هاي گازدار، عناصر تشكيل‌دهنده و سيستم نظارت بر توليد آنها نيست. او در پايان خاطرنشان كرد: نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد ميزان كافئين موجود در اين‌گونه نوشابه‌ها كمتر از نوشابه‌هاي گازدار، قهوه و چاي است.

منبع : سلامت ایران

نويسنده: همشهری تاريخ: 4 / 11 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

زندگينامه موريس مترلينگ

روزي كه بشر كاملاً به ناداني خود پي برد، به موفقيت بزرگي دست يافته است؛ زيرا دانش در اين دنيا چيزي جز پي بردن به ناداني نيست.

موريس مترلينگ

موريس مترلينگ
نويسنده بلژيكي (1862 – 1949)
 

«موریس پولیه در برنارد مترلینگ» (Maurice Maeterlinck)، شاعر، انديشمند، نمايشنامه نویس، فیلسوف و محقق بزرگ بلژیکی در ۲۹ آگوست سال ۱۸۶۲ در شهر «گان» متولد شد. مترلینگ تحصیلات ابتدایی را در کالج «سن بارب» و تحصیلات عالیه را در رشته حقوق و در دانشگاه «گان» به پایان رسانید. وي در سال ۱۸۸۴ و در سن ۲۲ سالگی به عضویت کانون وکلای شهر «گان» انتخاب شد و یک سال بعد، به مقام ریاست کانون دست یافت، اما قوانین خشک مجمع حقوقدانان نمی توانست انديشه هاي بزرگ و طبع کاوشگر او را قانع سازد. از این رو، تا پایان عمر، دست از وکالت کشید. مترلینگ در خانواده خود، زبان آلمانی و فرانسه را آموخت و بعد از ترک شغل وکالت، از دانش زبان انگلیسی برخوردار شد.

 

برای مشاهده کامل متن به ادامه مطلب بروید.


ادامه مطلب
نويسنده: همشهری تاريخ: 2 / 11 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

شهروند كیست؟

نیم نگاهی بر تاریخ اجتماعی ایران كافی است تا دریابیم كه همواره در این خاك حكومتهایی كه تنها چهره عوض كرده ولی در جان با یكدیگر یكسان بوده اند ( از حكومتهای شاهنشاهی پیش از اسلام گرفته تا حكومتهای اسلامی خلفا و سپس سلسله هایی كه خوش نامترین آنها صفویان بوده اند ) مردم را رعایا و یا گوسفندان راه گم كرده نامیده و باز هم تنها به همین دلیل كه آنها را فاقد ادراك وشعور تصور می كردند هیچگونه حقی برای آنها قائل نشده و تنها در مواقع دریافت مالیات و یا بروز جنگ و خدمت سربازی اجباری به حساب می آوردند و در غیر این موارد این مردم زجر كشیده نه فقط از هیچ حقوقی برخوردار نبودند بلكه دیده هم نمی شدند. حكومت های خودكامه تنها منافع و حقوق خویش را می نگریستند و لازمه رسیدن به این منافع نفی هرگونه حق برای ملت بود. منافع حكام  تكالیفی را بر دوش ملت تحمیل می كرد و بدین ترتیب ظلمی دو چندان بر گرده مردم این بوم وارد می آورد افرادی بدون هیچ گونه حقوق و با وظایفی كمرشكن. گاه حكومت جور چنان بود كه پا را از تعرض به اموال رعایا فراتر نهاده و به جان و ناموس آنان دست درازی می كرد، اگر كشاورزی توانایی پرداخت مالیات سرانه را نداشت معادل آن مالیات را از اسارت ویا فروش فرزندان وی تامین می كردند تاریخ این مرز پوشیده از برگه هایی چنین سیاه است.

برای مشاهده کامل متن به ادامه مطلب بروید.

 


ادامه مطلب
نويسنده: همشهری تاريخ: 2 / 11 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

وبلاگ خود را 1+ کنید

دکمه Google +1 هم راهی جدید مشابه دکمه لایک فیس بوک است که شما را در گسترش کار و افزایش هوادارانتان در گوگل و buzz افزایش میدهد و باعث معرفی خدمات شما به دوستان هوادارانتان شود و میتواند آن ها را با پیام “این را میپسندم” به سمت سایت شما بکشاند که البته این کار باعث افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو میشود.برای دیدن نکات تکمیلی در مورد این دکمه بروی تصویر زیر کلیک کنید.

حال برای ساخت دکمه بروی تصویر زیر کلیک کنید.

موفق باشید.

نويسنده: همشهری تاريخ: 30 / 10 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

صفحه قبل 1 ... 19 20 21 22 23 ... 29 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ شهر من خوش آمدید. این وبلاگ برداشت آزاد شما از تصاویری است که در شهر من (شازند) رخ می دهد ، و نیز ارائه موضوعات مختلف دیگر ، با ما باشید.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to shazandphoto.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com