به وبلاگ شهر من خوش آمدید

شهرمن

نمایش تصاویری از شهرستان شازند و ...

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

google+

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 994
بازدید کل : 30602
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 90
تعداد آنلاین : 1

شهرمن


آلبوم تصاویر شهرستان شازند شماره چهارده

سال نو مبارک.

شب عید

تصاویر بیشتر در ادامه مطلب


ادامه مطلب
نويسنده: همشهری تاريخ: 29 / 12 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

آیین های جشن جهانی نوروز

برخی از مراسم های نوروز

روزی نو برای نیایش با آفریدگار 

در بطن‌ جشن ها و آيين هاي‌ ايراني، ستايش‌ و نيايش‌ آفريدگار بزرگ‌ جهان‌ نهفته‌ است. نوروز همواره‌ با سپاس‌ پروردگار همراه‌ بوده‌ است .ما نيز در اين‌ خجسته‌ آيين‌ باستاني‌ دست‌ به‌ دعا برمي‌داريم‌ و با انديشه‌اي‌ پاك‌ و دلي‌ روشن‌ مي ‌خوانيم:پروردگارا! در اين‌ سال‌ نو دلهامان‌ پاك‌ ساز از هر چه‌ خشم‌ و خشونت‌ و كينه‌ جويي‌ است،از تهمت‌ و غيبت‌ و دروغ، از خودخواهي‌ و خودپرستي‌ و خودبيني،از غرور و نيرنگ‌ و ريا و سخن‌چيني، از خرافات‌ و سحر و جادو، از بي ‌مهري، پيمان‌ شكني، بدعهدي، از بي‌عدالتي‌ و بي‌انصافي، از حق‌ ستيزي‌ و نامردمي، از سستي‌ و كاهلي، از ستم‌ و ستمكاري و از ناسپاسي‌ و وظيفه‌ ناشناسي .
پروردگارا! در اين‌ سال‌ نو دلهامان‌ سرشار ساز از نور ايمان‌ و شور هستي،از نشاط، عشق‌ و مهر و محبت، درستي‌ و راستي، از بخشش‌ و گذشت‌ و دلنوازي، از خودشناسي‌ و خداشناسي‌ و پرهيزكاري، از وفا و صفا، صبر و شكيبايي، از انصاف‌ و عدالت‌ و حق‌پرستي و از دانش‌ و خردمندي، از خويي‌ مردمي.
پروردگارا! در اين‌ سال‌ نو رنج‌ ،بيماري‌ و فقر از ما و تمامي‌ نيك‌انديشان‌ و پرهيزكاران‌ دور ساز و آسودگي‌ بهره‌مندي‌ از نعمت هايت‌ عطا فرما. مادران‌ و پدران‌ و عزيزان‌ ما را قرين‌ رحمت و روحشان‌ شاد بدار و توفيق‌ عبادت‌ و بندگي‌ عنايت‌ فرما.

ملت‌ ما و همه‌ مسلمانان‌ جهان‌ و مردمان‌ نيك‌ را از هر آنچه‌ بدي‌ و بلاست‌ دور فرما و با نور الهي‌ دلهامان‌ روشن‌ بدار.

فلسفه آیین های نوروزی

برای مشاهده کامل متن به ادامه مطلب بروید.


ادامه مطلب
نويسنده: همشهری تاريخ: 29 / 12 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

امروز روز ملی شدن صنعت نفت

مقدمه:

گاه تاریخ آن اندازه تاریک است که جزئی از آن تاریخ بودن چیزی جز روسیاهی و بدنامی برای انسان ندارد، در عوض گاه به اندازه ای روشن و افتخار آمیز است که آدمی سعی می کند بین خود و آن تاریخ به لطایف الحیلی ربط ایجاد کند. نمونه های این دو واقعیت را می توان در تاریخ به وفور مشاهده کرد. تاریخ مردم کوفه و عهد شکنی آنان در مقابل تاریخ کربلا و تاریخچه ایثار و شهادت دو نمونه تاریخی اسلامی است که در ذهن بشریت حک شده است.

حال در این مقال برآنیم تا یک نقطه عطف مهم تاریخی از کشورمان را که تاریخچه ای حوادث سیاه و سفید را از خود بر جای گذاشته مورد بررسی قرار دهیم و با نگاهی دوباره به آن، روح آزادی خفتة در آن را ارج نهیم.

ملی شدن نفت (مخالفین، موافقین، چگونگی)

مجلس شانزدهم از ویژگی خاصی درتاریخ تحولات برخوردار است. دراین مجلس فراکسیون اقلیت به رهبری مصدق شکل گرفت و فرصت مناسبی یافت برای اینکه خواسته دیرین خود را از سیستم حاکم استعماری مطالبه کند.

آیت الله کاشانی در سال ۱۳۲۷ در اطلاعیه شدید الحنی خواستار لغو امتیاز شده بود که بدین سبب، در سن هفتاد سالگی پس از ضرب و شتم فراوان به قلعه فلک الافلاک خرم آباد و سپس به لبنان تبعید شده بود.

آیت الله کاشانی در مجلس شانزدهم به عنوان نماینده مردم تهران انتخاب و به همراه دکتر مصدق که رهبری جبهه ملی را به عهده داشت به پشتیبانی اجتماعات مردمی و مطبوعات به همراه گروه کثیری از آیات عظام و علمای برجسته ای نظیر خوانساری (از مراجع ثلاث قم )، بهاالدین محلاتی ، عباسعلی شاهرودی ، سیدحسن چهارسوقی ، شیخ باقر رسولی ، سیدمحمود روحانی قمی ، شیخ محمدرضا کلباسی ، حاج شیخ مهدی نجفی ، فقیه سبزواری و گروه کثیری از روحانیون فعال و مبارز مانند حاج سیدحسین خادمی و حاج شیخ مرتضی مدرسی اردکانی ، حاج سیدمصطفی سیدالعراقین و... از این حرکت حمایت می کردند. آیت الله العظمی بروجردی نیز از نهضت نفت «ضمنی ولی آشکارا» حمایت می کرد و به علمای تهران نامه نوشت که نباید با این حرکت مخالفت کنند.

 

برای مشاهده کامل متن به ادامه مطلب بروید.

منبع : آفتاب نیوز


ادامه مطلب
نويسنده: همشهری تاريخ: 29 / 12 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

پندهای سال نو

تلاش کنید تا به خواسته های خود برسید.

اگر هر روز كلمه اي به دانش خود بيفزايي، پس از هر سال صدها كلمه خواهي دانست.

فرصت بدي كردن در هر روز صدها بار به دست مي آيد و فرصت خوبي كردن در هر سال، يكبار. « فرانسوا ولتر »

يك روز زندگي به روشن بيني، بهتر از صد سال عمر در تاريكي است. « بودا »

معيار موفقيت اين نيست كه مشكل بزرگ را حل كنيد، بلكه اين است كه آيا اين هنوز همان مسئله سال گذشته شما است يا نه؟ « تابلويي بر ديوار نهالستاني در كانادا »

آينده پنج سال ديگر شما تابع خواندني ها و همنشيني هاي شما است. « چارلز جونز »

به ندرت اشخاصي را پيدا مي كنيد كه در سال، بيش از دو يا سه بار فكر كنند. من خودم با هفته اي يكبار يا دو بار فكر كردن به شهرت جهاني رسيده ام. « جرج برنارد شاو »

آغاز هر روز، نو شدني دوباره و زماني براي پويايي بيشتر است. « ارد بزرگ »

اگر يك سال، ثمر از كاري خواستي گندم بكار و اگر دو سال خواستي درخت بكار و اگر صد سال ثمر خواستي مردم را تربيت كن. « كنفسيوس » 

ما انسانها اين گونه آفريده شده ايم كه اگر بدانيم ميليونها سال در جهان باقي خواهيم ماند، اما قرين اندوه و بدبختي خواهيم بود، راضي شده و حتي شادمان مي گرديم. اما اگر بفهميم كه از بين مي رويم و در عوض هيچ شكنجه و رنج نخواهيم كشيد اندوهگين و مايوس مي شويم !!! « موريس مترلينگ »

آرزوی موفقیت برای همه شما

شهر من

نويسنده: همشهری تاريخ: 27 / 12 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

پزشکی سلامت نوروز

عيد افسرده تان نکند!

غم يکي از حس‌هاي طبيعي انساني است اما آنچه مي‌تواند يک نفر را غمگين کند، شايد نتواند ديگري را تحت‌تاثير قرار بدهد. مثلا تعطيلات! بله بعضي افراد از اينکه تعطيلات در راه است احساس خوبي ندارند و مضطرب و افسرده مي‌شوند....
شما هم اين حس را تجربه کرده‌ايد؟ عصر جمعه‌اي بوده که شما را تا حد از خودبي‌خود شدن ببرد؟ سر درد بي‌دليل و يکباره را در روزهاي تعطيل تجربه کرده‌ايد؟ روزهاي عيد برايتان حال و هواي خوبي دارند يا نه از حالا نگران عصرهاي اين روزهاي تعطيل هستيد؟ اگر اين‌طور است، بايد بدانيد حال و احوالتان خيلي عجيب و غريب نيست چون مردمان بسياري در سراسر دنيا احساس شما را دارند و امروزه اين حالت را با نام «نشانگان افسردگي تعطيلات» مي‌شناسند. اگر دچار اين حالت هستيد يا کسي را مي‌شناسيد که در پيچ و خم اين حالت‌ها، حال شما را هم در روزهاي تعطيل مي‌گيرد، اين مطلب را بخوانيد تا درباره اين نشانگان، دلايل ايجاد آن و راه‌هاي درمان آن بيشتر بدانيد.

برای مشاهده کامل متن به ادامه مطلب بروید.

 


ادامه مطلب
نويسنده: همشهری تاريخ: 27 / 12 / 1390برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ شهر من خوش آمدید. این وبلاگ برداشت آزاد شما از تصاویری است که در شهر من (شازند) رخ می دهد ، و نیز ارائه موضوعات مختلف دیگر ، با ما باشید.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to shazandphoto.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com